summaery2024: Projekte

Kunst und Gestaltung

Studiengang:
Freie Kunst (Diplom),
Kunst im öffentlichen Raum und neue künstlerische Strategien (englischsprachig) (Master of Fine Arts (M.F.A.)),
Visuelle Kommunikation (Bachelor of Arts (B.A.)),
Lehramt an Gymnasien: Kunst (Zweifachstudium, Doppelfach) (1. Staatsprüfung),
Kunst und Design/Freie Kunst/Medienkunst (Doctor of Philosophy (Ph.D.)),
Medienkunst/Mediengestaltung (Bachelor of Fine Arts (B.F.A.)),
Medienkunst/Mediengestaltung - Studienprogramm Integrated International Media Art and Design Studies (Master of Fine Arts (M.F.A.) und Master of Arts (M.A.)),
Medienkunst/Mediengestaltung - Studienprogramm Media Art and Design (Master of Fine Arts (M.F.A.)),
Medienkunst/Mediengestaltung - Studienprogramm Media Art und Design (MAD) (englischsprachig) (Master of Science (M.Sc.))

Art der Präsentation

Sommersemester 2024

Ausstellungs- / Veranstaltungsort
  • Marienstraße 14
    (Raum 221)

Während der Öffnungszeiten der summaery verfügbar

interessant für Kinder

Projektbeschreibung

The Walking Lab Weimar explores walking as a form of creative resistance and social engagement through artistic research. Inspired by Stephanie Springgay’s and Sarah E. Truman’s WalkingLab, the seminar embraced a relational, embodied, and collaborative approach to walking methodologies. The exhibition showcases works by students who participated in the seminar, inspired by writings by Tim Ingold, Helmi Järviluoma, and Lucius Burckhardt, among others, and field experiments by PhD students Carlina Rossée and Eleftherios Krysalis. Integrating deep-reading discussions with 3-6 hour walks, the seminar delved into themes of embodiment, more-than-human walking, and the interplay between urban and rural landscapes. We explored seemingly natural and human-made environments, nuclear heritage sites, and the sonic dimensions of walking. We reflected on walking as a political act, with landscapes viewed as palimpsests holding layers of history and meaning. The works developed for Summaery reflect diverse approaches to walking as a medium for artistic expression and social critique. Texts, drawings, live performances, and instructional pieces illustrate the multifaceted nature of walking. Projects include seismographic drawings, choreographed walks, decolonial practices, power dynamics, and a scavenger hunt.Walking Lab Weimar invites viewers to see walking as a method of artistic inquiry and engagement, highlighting its power for reflection, resistance, and connection.

E-Mail: be.koerner[at]uni-weimar.de

Ausstellungs- / Veranstaltungsort

„Gehen“ participatory walking performance by and with Tine Metka Walking Lab

Ich halte Stift und Papier in meinen Händen, gehe los. Allein durch den Rhythmus meiner Schritte entsteht eine Linie auf dem Blatt. Zeichnen und gehen verschmelzen zu einem Vorgang, zu einer künstlerischen Fortbewegung. Die unterbrochene Linie meiner Füße wird zu einer kontinuierlichen. Der Anfang lässt sich nicht mehr vom Ende trennen. Ich dokumentiere täglich einen meiner Wege auf diese Weise. Mit „Gehen“ lade ich dazu ein, sich gemeinsam auf den Weg zu machen.

• Beginn: 15.00 Uhr
  • Ende: 16.00 Uhr
  • Ort: Begin Marienstrasse 14, Raum 221

SILENT WALK - nearly naked Walking Lab