Im Rahmen der interdisziplinären Veranstaltungsreihe »bauhausinteraction.colloquium« an der Bauhaus-Universität Weimar begrüßen wir Valentin Heun vom MIT Media Lab zu einer spontanen »A Hands-On Lecture on the Reality Editor«.
Valentin Heun is a PhD candidate and research assistant at MIT Media Lab, where his research focuses on new computer interaction paradigms for the physical space. He is interested in transferring benefits from our shared digital experiences to our physical reality. Currently he is using his interdisciplinary design and engineering skills to build tools that empower designers.
His works have been published in academic conferences such as UBICOMP, SIGGRAPH, TEI, CHI, and UIST. He received the 2012 SIGGRAPH Asia Emerging Technologies Prize and was awarded by Wired UK to the Smart List 2013, Fast Company’s Boldest Ideas in User Interface Design 2015 and Postscapes 2016 Editors Choice Award for IoT Software & Tools. Valentin holds a Master of Science from the Massachusetts Institute of Technology and the German Diplom in Design from the Bauhaus-University Weimar. He works closely with industry collaborators such as Steelcase, Audi, Lego, Qualcomm, Sony and NEC to create a new human interaction experience with everyday objects.
»The digital connected world is gradually being extended into the physical objects around us. In a close future, we will not be able to distinguish what is virtual and what is real. How will objects we create look like, when the virtual is seamlessly woven in to the fabric of our physical world?
In this talk you will learn about the Reality Editor, a new kind of tool for empowering you to connect and manipulate the functionality of physical objects. You will also learn about a set of design tools that allows you to merge the physical and virtual world using Web Technologies and Arduino.«
Über das »bauhausinteraction.colloquium«:
Interactiondesign spielt in verschiedensten Disziplinen, wie im Design, der Mensch-Computer-Interaktion und der Software-Entwicklung eine wichtige Rolle. Dort geht es vor allem darum, digitale Produkte und Anwendungen für Menschen optimal nutzbar zu machen. Einerseits müssen ästhetische Aspekte, andererseits aber auch menschliche Verhaltensweisen und Gewohnheiten berücksichtigt werden.
Alle Vorträge finden in englischer Sprache statt und richten sich an ein internationales Publikum. Der Eintritt ist frei. »bauhausinteraction colloquium« ist eine Veranstaltungsreihe der Fakultäten Gestaltung und Medien an der Bauhaus-Universität Weimar und wird von Lehrenden der Studiengänge Produkt-Design, Lehramt an Gymnasien: Kunsterziehung, Medieninformatik und Medienkunst/Mediengestaltung organisiert.
Gespräch:
Zeit:
Montag, 22. Februar 2016
15 Uhr
Ort:
Bauhaus-Universität Weimar
Fakultät Gestaltung
Geschwister-Scholl-Straße 7, Raum 116
99423 Weimar
Hands-on session:
Zeit:
Montag, 22. Februar 2016
18 Uhr
Ort:
Bauhaus-Universität Weimar
Digital Bauhaus Lab
Bauhausstraße 9a, Obergeschoss
99423 Weimar
Weiterführende Informationen finden Sie im Internet unter http://bauhausinteraction.org/colloquium/
Click the Play button to load and view external content from Vimeo.com.
Automatically load and view external content from Vimeo.com (You can change this setting at any time via our »Data protection policy«.)
<iframe src="https://player.vimeo.com/video/143709971" width="620" height="375" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>
Changes from color to monochrome mode
contrast active
contrast not active
Changes the background color from white to black
Darkmode active
Darkmode not active
Elements in focus are visually enhanced by an black underlay, while the font is whitened
Feedback active
Feedback not active
Halts animations on the page
Animations active
Animations not active